30 Mayıs 2008 Cuma

Öncelikle Nasıl Bir Eğitim İçin Gidiyoruz ?

1) Yazın üç aylık süre içeresinde Arapçamı en iyi şekilde ilerletmek istiyorum.

2) İmam-Hatip Lisesini bitirdim ve Suriye'de uzun süre kalıp İslami Eğitim Merkezlerinin birinden İslami ilimleri ve Arapçayı öğrenmek istiyorum.

3) İmam-Hatip Lisesini bitirdim ve Suriye'de herhangi bir devlet üniversitesinde herhangi bir bölümde okumak istiyorum.

4) İmam-Hatip Lisesi mezunu değilim, bir şekilde uzun-kısa vadede Arapça öğrenmek istiyorum.

Bu forumda mümkün mertebe bu arkadaşlara yardımcı olmaya çalışacağız...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Selamun Aleykum,
Bu sene temmuz sonunda nasipse İstanbul Ünv. Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olacağım.Mezuniyet sonrası bir sınıf arkadaşımla beraber Suriye'de Arapça eğitimi almak niyetindeyiz.Arapçamız yok ve bu dili öğrenene kadar kalmak istiyoruz.

1-Eğitim alabileceğimiz okullar belirttiğiniz 3 seçenekten mi ibaret? Suriye şartlarında eğitimi kaliteli başka okullar da var mı?

2-Suriye'de eğitim aldığımız süre içerisinde maişet giderlerimize katkı sağlayabilecek ne gibi gelir imkanları vardır?

3-Klasik Arapça eğitimi almak istiyoruz.Bunun yanında Modern Arapça'yı şahsi gayretimizle Suriye'de kaldığımız süre içerisinde öğrenmemiz mümkün mü?

4-Ülkenin yönetim şeklinden kaynaklanan, dikkat edilmesi gereken belli başlı yasaklardan bahsedebilir misiniz?

5-İnternet,kitap ve teknolojik araçların temini ne kadar mümkün? Varsa ne tür sınırlandırmalara tabi tutulmakta?

Teşekkür ederim.
Mücahid İLKER

rukıyye dedi ki...

selamün aleyküm Allah yardımcınız olsun .ben bu sene ihlyi bitiriyorum şamda tıp okumak istiyorum açıklayıcı ve yol gösterici bilgilere ihtiyacım var yardımcı olursanız sevinirim

Adsız dedi ki...

selamunaleykum.. ben 4.sikka dahilim..benim icin onerileriniz neler olabilir?bir arkadas cemaat evlerinden bahsetmis..nerelerde bulunur bu cemaat evleri..cemaat evlerine sicak bakiyorum cunku dini konudada kendimi gelistirme imkanim olur..ayrica ben bu arapca kursunu cok istiyorum..rabbimizin izniyle olur insaallah..

- zamanin dondugu kareler -

- zamanin dondugu kareler -
tren istasyonu

70 inde yahsi bir sofor

adalet sarayi (mezze)

ahh suleymaniye

ali seriati

babussarki

bulutlar ortmese gunesi

seyyide zeyneb - tavan suslemesi

seyyide zeynep - tavan revaklar

seyyide zeyneb minare

palmiye

seyyide zeynep giris

seyyide zeynep kubbe ic gorunum

seyyide zeyneb

sana soyle kasiyundan bir baktim ey sam i serif

sam in mercedesleri motorlu bisiklet

emevi meydani

kasiyundan emevi camii

hicaz demiryolu sam istasyonu

gezi servisi...

hamidiye carsisina giderken camii tenkiz

gelin minaresi

emevi camii 4

emevi camii 3

emevi camii 1

emevi camii 2

cisri reisden kasiyun

ekmek kuyrugu

cisri reisden bir gece kasiyun